lørdag den 22. januar 2011

Endnu mere Canblau

Glemte at sige at vi var: mormor og morfar, Ernesto og Pernille, Natalia, Allan og jeg.


- og som vi snakkede om da vi kom hjem DER SKAL VI HEN IGEN med nogle venner eller bare alene og prøve noget af det vi ikke fik prøvet eller gensmage bl.a.: Gambas al ajillo (Marinerede rejer med aioli), Croqueta de patata, (stegte hele kartofler), tunsalat med kapers, Jamon serrano (serrano-skinken der har levet af mokler mm), falaffel med salsa bomba (falaffel med stærkkrydret dip),  brocheta de pollo (små stykker ristet brød med kylling), grillet sortfodsfilet med pesto al ajillo, albondigas (spanske kødboller), kylling på spid og Friturestegte blæksprutteringe. Jeg ved at jeg har glemt nogle af retterne.


Vi blev budt velkommen med lækkert brød til at dyppe i en ultralækker olivenolie og med et lille drys flagesalt (jeg kunne godt nøjes med brødet, hvis jeg ikke kunne få andet her i livet;-)). Saltede mandler SOM JEG SPISTE 4-5 stk og jeg kan normalt ikke lide mandler!!! og to tre slags oliven.
Dertil fik vi en overvældende god rødvin Garriguella (Girona) 1 liter i lerkande. Den var lige til at lappe i sig både af Rioja-elskere og mindre krydrede vine. 

Bordet blev tømt, men det var kun af lyst og ikke af sult.  
Vi var fire seje mennesker som turde satse på at der var plads til lidt dessert. Der var fire desserter på menukortet og vi fik smagt de tre.



Natalia fik valgt Crema Catalan (en Crème Brûlée), Ernesto og Pernille fik Brownie med frugt og Anglaise og jeg havde lyst til chefens orange dessert (kage, is, syltede citrusfrugter), som var et supervalg. Natalias dessert var et fejlvalg og hun byttede med Ernesto (superbror!!!)

Nu skal jeg vist stoppe. Allan og jeg er alene og jeg skal lige et smut over i byen og hente lidt kærnemælk til en gang kærnemælksuppe, jubii

Ingen kommentarer:

Send en kommentar