onsdag den 12. januar 2011

Bagt kulklumper af boller

Jeg bagte boller og for første gang så blev de brændte... Jeg havde gjort som jeg plejer, varmet ovnen op til 220 grader med bagestenene i. Dejen blev lagt på med to skeer og æggeuret sat til 10 min og da jeg kom ud i køkkenet, lugtede det brændt og bollerne var kulsorte.
Ovnen åbnes og boller tages ud og jeg er stadigvæk forundret. Sætter en ny portion bolledej på den øverste plade, hvor de var brændte OG så opdager jeg at jeg har sat ovnen til at grille med varmluft! så kan jeg bedre forstå den kulsorte farve. 
Den ubagte underdel blev bagt og er spist her i løbet af dagen. Men nu er jeg klar over at det er muligt at sætte ovnen forkert. Har du prøvet det?

En normal bolle, de andre blev smidt ud;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar