fredag den 28. januar 2011

Dagens undren og ny viden

Jeg har lige fundet ud af hvordan jeg kan se forskel på pastinak og persillerod! jeg kan godt se at der er forskel, men hvilken er hvilken rodfrugt, men jeg har altid begge i køleskabet og bruger stor set begge rødder i samme retter.
  • Persillerod buler ud på toppen
  • Pastinak buer indad
Og hvad skal jeg bruge denne viden til, aner det ikke, men det er da sjovt at lære noget nyt og måske får jeg en dag brug for denne viden! Og jeg har lige skrevet det på en af de første sider, sammen med andre gode oplysninger, i min gode gamle "God mad, let at lave" af Inger Erner Andersen og Lotte Haveman. Bogen købte jeg gennem en bogklub i 1982 og den brugt flittigt.
Bogen er også købt antikvarisk til 40-50 kr til både sommerhuset og sønnen, da han flyttede hjemmefra. Da jeg flyttede sammen med Allan i 1983, havde vi to ens eksemplarer og min mor fik Allans, da hun flyttede alene nogle år efter.

Jeg sidder og ser en lånt dvd "Isabellas" - 100 ideer til din have, dit hus og din mad fra tv-programmet ISABELLAS, som vist har været vist på TV2 .
Jeg startede med mad-afdelingen, hvor hun bla. bager surbrød, spinattærte og cheesecake. Mens jeg leder efter den rigtige lydbog, som jeg er i humør til at "læse" efter "Den tredie tvilling" af Ken Follett. Jeg har hørt brudstykker og læst omtale af bla "Mordets analyse" af Jed Rubenfeld, "Fredag aften" af Joanna Trollope, men det er ikke lige det rigtige nu. Så det bliver nok "Nøglen til Rebecca" af Ken Follett;-)

2 kommentarer:

  1. Lone - jeg kender godt forskellen, men kan aldrig huske hvilken der er hvad.

    SvarSlet
  2. Hej Marianne
    Sådan har jeg det jo også, men nu står det i min køkkenbog og så kan jeg altid tjekke det hvis jeg kun skal bruge den ene grøntsag;-)
    Rigtig god weekend, Lone

    SvarSlet