fredag den 31. december 2010

Glædeligt Nytår til alle - Solnedgang og dagens dessert



Jeg måtte lige et smut ud og tage et billede af dagens solnedgang, det er vildt flot med alle de skyer. Bygningen til venstre er et "fugletårn" fra en landsudstilling for snart 100 år siden og til højre er en gammel hestestald inkl et lille kammer til en staldknægt. 
Desværre er bygningerne naboens, men det er hyggeligt at se på...  
Posted by Picasa
Abemad, det er vores yndlingsdessert, men det er meget sjældent at vi får det. Fintsnittede æbler, pærer, appelsiner, bananer, vindruer, hakket chokolade, ananas og fersken fra dåse. Jeg mangler lige at lave lidt råcreme af flødeskum, æggeblommer og flormelis.... nøj hvor det kommer til at smage. 

Vi skal selvfølgelig ikke kun have dessert, men den tager noget tid og er dejlig at få af vejen.
Hovedretten bliver lækre oksekoteletter fra Mariannes kvæg, hjemmelavet bearnaisesovs, ovnstegte rodfrugter og kartofler. 
Rejerne er taget ud af fryseren til en lille natmad OG jeg nåede lige at få et brød inden bageren lukkede.
Nu skal jeg lige have 5 min på sofaen. Rigtig god aften til alle, pas godt på dig selv og alle omkring dig.
kh Lone


Ingen kommentarer:

Send en kommentar