mandag den 28. februar 2011

Pizzaer nu med fotos

En lille lækker pizzadej blev lavet på min køkkenmaskine med en lille klat øko gær og ca 500 g italiensk hvedemel 00, lidt lækker olivenolie, salt og ca ½ l vand og lidt hævning i ca 2 timer og derefter rullet ud til pizzaer. Ovnen er sat til 250 grader med to plader med bagesten

Pizza a la Claus Dalby som igen er inspireret fra Newyorkerbyheart:
Pesto smøres ud på dejen
Kartofler vaskes og skæres i tynde skiver og dækker pestoen gerne taglagt
En stor mozarella-klump i mindre stykker oven på
- Bages ca 8-10 min og tp sænkes til 200 på min ovn (den er meget varm)



Pizza a la Lone
250 gr hakket lammekød steges til fnuller og sættes til side
Tomatsovs: 2 fed hvidløg + 1 løg hakkes og brunes
1 dåse flåede tomater tilsættes de brunede løg

Smages til med basilikum, oregano, salt og peber
ca 100 philadephia naturel i mindre "stykker"
ca 100-200 g revet ost
1/4 rød peberfrugt og 1/4 grøn peberfrugt i tynde strimler
Bunden dækkes med tomatsovs, lammekødsfnuller og små stykker af philadelphia fordeles med let hånd hen over, derefter en håndfuld peberfrugt og revet ost
- Bages ca 8-10 min



Pizza a la Natalia calzone
4-5 skiver lækker skinke (her Prosciutto Cotto Italiano)
Lidt kartoffelskiver
Tomatsovsen
1/4 rød peberfrugt og 1/4 grøn peberfrugt i tynde strimler
En håndfuld revet ost
Bunden dækkes med tomatsovs, skinken fordeles med let hånd henover, derefter en håndfuld peberfrugt og revet ost og den ene halvdel lægges over den anden halvdel og lukningen klemmes sammen og lægges under pizzaen.
Bages ca 10-15 min




Nøj, hvor det smagte og lige den slags pizzaer har vi ikke lavet før og jeg tager billeder i morgen af de kolde pizzaer, der er tilbage. 

2 kommentarer:

  1. Hold da op, sikke en masse pizzaer, de lyder lækre :-)

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet
  2. Kære Birthe
    Ja og den ene er inspireret af dig;-) og den er meget lækker, jeg havde bare ikke nok pesto...
    Kh Lone

    SvarSlet