lørdag den 26. februar 2011

Mit bytte på Aarhus Friskole

Jeg kom hjem med nogle lækre ting og bøger fra deres loppemarked. Det hele var i meget bedre stand end vanligt og dyrere! men helt ok for denne gang. Jeg havde 1000 kr med og forventede at det var alt alt for meget....

Byttet blev: et smukt lagkagefad på fod og et med en smuk rillet kant. Et sæt kobberpandesæt, som jeg altid har ønsket mig og som stammer fra en obersts dødsbo, det er kram! men de var svært at prutte om prisen der, fordi en af sælgerne kom fra en antikforretning, så han havde forstand på varerne. Lidt beholdere til sommerblomster og 3 kasser til pengeopbevaring i en bankboks (jeg kan pt ikke lige huske hvad de hedder) som vist skal bruges blomsterfrø eller blade..

Jeg kom tidligt hen i deres cafe, men det var ikke for at spise noget, men for at kikke på bøger OG der var en sindssyg lækker mængde bøger. Priserne var også derefter, men jeg fik et par stykker.. ja Allan vil nok sige alt for mange. Jeg skal nok få skrevet titlerne ned i morgen, bla "Den lille prins"; nogle af Ib Michael, Isabella Allende, Henrik Pontoppidan, Salman Rushdie, Elisabeth Egholm (som jeg ikke har nået at læse) og taget billeder af tingene.

Endelig kom Inger og Andrés og vi fik hygget os i en lille cafe med klaver. Jeg fik kaffe og et stykke pizza, lækkert.

Som sædvanligt var alle de voksen klædt ud; en som en kvindelig Avatar, fantastisk flot. En ko, de tre i Olsen Banden, en "nøgen" kvinde, en politimand med en babyalarm, en hippi, en vejarbejder... ja, jeg kan faktisk ikke huske flere lige nu.

Turen hjem over Brabrand søen nød jeg som altid. Der var is på vandet, men desværre ingen sol, den kommer nok i morgen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar