lørdag den 12. februar 2011

Lækker restekylling

Jeg har som sædvanligt fået fat i nogle pakker økologiske kyllingebryst til næsten ingen penge. De blev stegt i ovnen samme dag og de færdige kyllingestykker kom i fryseren til et hurtigt måltid på en travl dag. 
I går skulle vi ind og se Niels Hausgaard (læs mere på min haveblog: Niels Hausgaard i Aarhus) og skulle jo have noget normal mad forinden ellers går det bare galt med at spise al mulig junk-food! 

Så jeg lavede et lækkert måltid med de stegte kyllingebryst... 
Den store smedejernsgryde blev varmet op, 2 løg i tern og 2 fed hvidløg blev tilsat og brunet. Kyllingebrysterne (;-) blev skåret i mindre tern og tilsat løgene og det hele brunes.
En frostpose på 600 g med "Asian wok mix" (grøntsagesblanding med ananas, hvidløgsskud, lotusrod og vandkastanjer, gulerødder, sojabønnespirer, slikærter, selleri og broccoli) blev tilsat og brunes lidt med og blandingen tilsættes ca 4-6 dl vand. 
Krydres  med lidt piri-piri, sød chilisovs, østerssovs, sød soya og alm. soya og salt, peber og småsteges færdig i små 5 minutter.

Vi spiste et stykke lækkert brød til, men jeg ville foretrække mine luksusris, det var dog ikke muligt pga lidt tidspres og at vi var skrupsultne.

Det var et himmerigsmåltid og skal gentages en anden gang, da dette kun var et eksperiment - som heldigvis lykkedes.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar