mandag den 22. november 2010

Lækre norske vafler

Norske saftige vafler - lækker opskrift fra norsk vanillesukker-dåse fra 2002...
2 æg
4-5 spsk rørsukker
4-5 tsk vanillesukker
1 tsk bagepulver
6 dl hvedemel
4 dl mælk
2 dl yoghurt naturel
50 g margarine

Pisk æg og sukker godt sammen. Bland alt det tørre sammen med mælk og kefir, tilsæt margarine og rør rundt. Lad blandingen hvile 30 min inden bagningen på vaffeljernet.
Serveres med en lækker hjemmelavet syltetøj og flormelis. Jeg bruger ofte en jordbærsyltetøj og solbærsyltetøj. 





Lone.g kommenterer: Jeg har altid lavet 4-5 plader inden vi skal spise dem, ellers kan jeg ikke følge med.... 
Jeg bruger overvejende økologiske produkter og ALTID mælkeprodukter, som smager bedre og har en lækker konsistens og jeg holder meget af Thises piskefløde og cremefraiche 18%, uhm gullig og lækker).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar