søndag den 28. november 2010

Frikadeller med rødkål

 
Det var ikke meningen at jeg skulle have haft stegt frikadeller, men de havde to pakker hakket svinekød øko, som de solgte til ialt 40 kr, da datoen var ved at være overskredet... så jeg fandt æbleskivepanderne frem og fik lavet en pæn stor portion og de gjorde stor lykke. Min søn spiste de flest og fik resten med hjem i en pose.
Der er ikke noget bedre end at lave mad, der bliver spist og nydt. 

Frikadeller
ca 500 gr hakket gris, evt kalv/flæsk helst økologisk
2 finthakkede løg
2 hele æg
ca 1-2 dl hvedemel
Groft salt og friskkværnet peber

Hvis det skulle være spændende frikadeller udskiftes halvdelen af den hakkede gris til lam eller kalv eller kylling eller... bestem selv. 
Brug gerne friske krydderier såsom: rosmarin, timian, oregano eller merian. 
Evt lidt fintsnittet squash (jeg har i små poser i fryseren), persillerod eller gulerod

Jeg laver små til frokost, gerne i æbleskivepande stegt med lidt flydende margarine/olie og vendes med en dessertske med langt håndtag, så brænder man sig ikke. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar