søndag den 10. juli 2011

Ribs-solbærkage

Denne lækre sommerkage har jeg tyvstjålet fra Ungersvenden
Tjek hans blog og de flotte billeder.

Solbær-ribskage

200 g solbær, skyllede og ribbede
200 g ribs, skyllede og ribbede
120 g rørsukker
2 æg
160 g sukker
1 dl fløde 9%
2 tsk. vaniljesukker
200 g mel
70 g kokosmel
2 tsk. bagepulver
piskefløde til flødeskum

Bland ribs og solbær med rørsukkeret og hæld dem i en 22 cm springform. Pisk ægget luftigt med sukkeret og rør fløden i. Bland vaniljesukker, mel, kokos og bagepulver og rør det i æggemassen.
Hæld dejen over bærrene, bag kagen ved 180° i 60 min., vend den ud og lad den afkøle.
Pisk fløden til skum og server til kagen.

2 kommentarer:

  1. Hej Lone

    Tak for linket til mig.

    Jeg håber, du har held med kagen og kan lide den.

    Kommer der billeder? :-)

    - Ungersvenden

    SvarSlet
  2. Hej kære ungersvend
    Skøn opskrift, jeg har lige plukket 4 kg ribs hos genboen og har selv solbær. Skal have bestyrelsesmøde her i havekredsen, så skal den serveres og jeg forsøger nok en prøve i morgen. Det blev ikke til andet end lugning og lydbog i dag, trods min gode intention.. ja, billeder, det kommer der!
    kh Lone

    SvarSlet