fredag den 1. juli 2011

Nyindkøbt grej til køkkenet

Endelig fik jeg taget mig sammen til at besøge specialkøbmanden her i Aarhus. Det er farligt at besøge dette sted, men nødvendigt!!!!! da jeg skulle have nogle bitre mandler til min rabarberkage fra Camilla Plum, som jeg allerede har lavet 4 stk af og den smager pragtfuldt, dog har jeg kun indtil videre smagt den uden bitre mandler. Det bliver spændende at prøve den rigtige udgave. 
Ekspedienten anbefalede også at bruge bitre mandler til vanillekranse-opskriften fra Den Gamle By i Aarhus (den kan jeg nok skaffe fra min svigerinde, som vist snakkede om den sidste jul). 

Det er svært at gå ind i en butik og kun lede efter det "man" skal have, det er jo sjovt at "undersøge" butikken og finde ud af hvad de ellers har af uundværlige gadget til køkkenet. Så indkøbet blev til en dåse kastaniepure, som skal bruges til en kage jeg ikke har bagt i over 15 år!, skøn kage som jeg lærte af en gammel kollega Jette W. på C40 på KAS Glostrup midt i 80'erne.

Desuden  blev det til en æske studser/tyller og poser til at dekorere kager med og en lille pose ceylon kanel, som vist er den rigtige. Nåh ja, hvis det hele skal med, så kom der også en pakke fondant, så kan jeg komme videre og et medlemsskab af Specialkøbmandens "kageklub".....
(billeder følger i morgen, når det bliver lyst)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar