tirsdag den 5. juli 2011

I tandlægestolen i 5 timer

Så oprandt dagen, hvor jeg skulle til tandlægen for at få "forlænget" mine 6 fortænder i både over- og undermunden. Lyder det mærkeligt? ja, selvfølgelig gør det det! grunden er at jeg bider hårdt sammen, skærer tænder og derved har belastet mine kind- og hjørnetænder. Nu er nogle tandlæger blevet klogere og kan aflaste kind- og hjørnetænderne ved at jeg "kun" skal tygge med de 6 forreste tænder det næste års tid. Tænderne skulle derved "vokse" frem igen og ændre mit bid til det positive og ændre mit udseende fra at se negativ ud pga mundvigene vender nedad til mere neutral eller positiv.

Det betød at jeg sad 5 timer i går i tandlægestolen, pyh ha alt for lang tid, men allerede nu kan jeg se at det var det hele værd, selv om jeg var rundt på gulvet og bims i hovedet resten af aftenen. For første gang i 1½ år har jeg sovet ud min bideskinne og har snorksovet hele natten. Jeg føler det som om jeg har bideskinnen i munden hele tiden og har lidt svært ved at tale rent, men jeg skal jo også lige vænne mig til at munden er anderledes. På torsdag skal jeg til kontrol og lidt efterregulering, det bliver spændende med hvordan jeg kommer til at se ud med tiden. Simon (tandlægen) har taget mange billeder før og har lovet mig en kopi før og efter og han er meget tilfreds med sit arbejde.

2 kommentarer:

  1. Uhhh ja.. det er længe at sidde i stolen... Kender god fornemmelsen man har når man har fået "nye" tænder i munden...

    Selv fik jeg en bro med de 3 foreste tænder i overmunden... Og den kom ind på plads , så mit overbid forsvandt... Virkelig underligt at kunne lukke munden....

    Har nu her ca 3 år efter endelig lært at fløjte igen.. Pifte kan jeg endnu ikke.. Føler også at det.. er sådan lidt pinligt at gå rundt og øve sig på.. i min alder hihihi

    Pøj pøj med den gode nattesøvn fremover !

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  2. Kære Marianne
    Herligt at høre fra en tidligere lidelsesfælle, godt at du er tilfreds med arbejdet, det regner jeg også med at blive. Lige nu er jeg øm i munden, tungen og har svært ved at tygge min mad og det tager laang tid. Jeg har heldigvis sovet dejligt og tungt de sidste to nætter.
    Jeg kunne pifte før, men har ikke prøvet siden... måske i morgen
    kh Lone

    SvarSlet