onsdag den 4. maj 2011

Sirenerne vil lyde

Ja, om en time så er det et år siden, jeg sidst hørte sirenerne i luftrummet. Det er en skræmmende lyd, mon jeg vil kunne huske lyde, hvis det en dag bliver alvorligt! aner det ikke. Jeg kan ikke engang huske om det var hver onsdag eller den første onsdag i måneden da jeg var barn og ung, men det kan jeg jo google senere. 

Bare ikke lige nu! da jeg sidder og laver spansk lektier til i morgen, en lille oversættelse en en tidligere argentinsk præsident og så skal jeg have læst og forstået nogle sider om Pablo Nerudas barndom i det sydlige Chile for mange år siden. Han skriver sådan et smuk og fyldigt sprog, men det er svært at forstå og fatte, jeg ønsker at Natalia måske kan finde bogen til mig på Cuba "Jeg bekender at jeg har levet" altså på spansk, den er så smuk og måske senere vil jeg have den på dansk!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar