torsdag den 26. maj 2011

Hindbærlagkage og fødselsdag

I går havde jeg fødselsdag og skulle til havekreds-bestyrelsesmøde om aftenen. Natalia og jeg var ude og spise sushi gennem sweetdeal om eftermiddagen og fik hygget os. Jeg ved ikke hvordan I spiser sushi, men vi kommer til at spise for hurtigt, men kunne alligevel knibe en paradis-is ned med blåbærsorbet og chokoladeis, uhm. Jeg fandt ud af at jeg ville have lagkage på min fødselsdag, så jeg fik købt nogle af bagerens lækre lagkagebunde, lavet en portion hindbæris af ½ dl piskefløde, 1 pose frosne hindbær øko og ca 2 spsk flormelis på min gamle foodprocessor og vupti var min lækre lagkage klar og blev serveret på et smukt lagkagefad på fod. Så efter en havevandring i det skønneste vejr, startede vi mødet med lagkage! det er vist første og måske også sidste gang.
Så havde Sesse lavet et lækkert ostebord med mange forskellige gedeoste og nybagt brød. Over midnat fik jeg selv lavet boller, da jeg ikke turde lade dejen stå hele natten fremme, da den var hævet færdig. 
Der er tilbud på øko hvedemel i Brugsen, så de første 8 kg er båret hjem, der er ikke noget værre at mangle når bagningen står for sig.. nu skal jeg nok holde op med at skrive, da jeg er træt og trænger til at komme i seng. 

1 kommentar:

  1. Hindbærlagkage er altid et hit til fødselsdag :)


    Hilsen

    Carl
    http://restaurantikøbenhavn.dk/

    SvarSlet