mandag den 11. april 2011

Aftensmad på terrassen

Vejret er dejligt og vi tog os sammen til at spise udenfor på vores terrasse.  Solen var ikke meget fremme og vinden var lidt kølig, men vi sad udenfor og spiste og hyggede os. Natalia og jeg havde hygget os med madlavningen.
Maden bestod strimler af bankekød, brunet sammen med løg og hvidløg. I gryden kom jeg et fennikel i tynde skiver og en pose frossen wokblanding og det hele varmes godt igennem.
Jeg tilsatte en dåse økologisk kokosmælk* oveni blandingen. Karry, piri-piri, paprika, timian, hjemmelavet basilikum-eddike, lidt engelsk sovs, sød og almindelig soya, lidt østerssauce, ½ tsk bouillon, lidt salt og peber.

Dertil en portion blandet bulgur og bastmati-ris:
2 dl bulgur og 3 dl bastmatiris hældes i en varm gryde og "brunes" til risene får en hvidlig farve. Der hældes 1,5 dl vand til hver dl ris/bulgur, her tilsættes 7,5 dl koldt vand og ca 1 tsk salt. Vandet bringes i kog og risene koges i 10 min og gryden tages af blusset og sættes til side og hvile i endnu 10 min og først nu må låget tages af. Beregn 1 dl til en person, så er der altid nok og ikke for meget. Vi laver mad, så der er til to dage, derfor de to ekstra dl;-)

I morgen vil jeg tilsætte 2-3 stængler af bladselleri, snittet i mindre stykker, da jeg opdagede dem for sent, til de kunne komme med i maden i dag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar