onsdag den 2. marts 2011

Aktivitet i køkkenet

Pesto, kvinderne i bestyrelsen af min havekreds laver selv pesto og den er bare så lækker! Jeg har ikke lavt pesto i 10-12 år og købte to store potter basilikum, til vindueskarmen, i weekenden og fandt spontant ud af jeg skulle da lave pesto. Vi køber masser af god pesto og bruger mange penge på det, så nu skulle det prøves igen.

Pinjekerner, parmesan, olivenolie, salt og peber findes her i huset i rigelige mængder og foodprocessoren startes og ca ½ time efter står glassene færdige og fyldte til mange gode retter, nøj hvor jeg glæder mig til mere pizza med pesto og kartoffelskiver.


Efter topskuddene er fjernet, der skal nok komme noget mere

5 kommentarer:

  1. Ja, pesto er uundværligt i køkkenet også med persille eller dild.

    Velkommen på min fotoblog. Fotografering er efterhånden begyndt at fylde meget i mit liv - hvordan skal det ikke gå når vejret bliver til at komme ud i ;o)

    SvarSlet
  2. ja, og jeg har sindssyge mængder af persille som jeg ikke kan nå at bruge, så det skal også laves i år. Dild-pesto? det må jeg smage...

    Ja, skønne billeder kan man ikke undvære
    kh Lone

    SvarSlet
  3. Hjemmelavet pesto er altid det bedste :-)

    Løvstikke kan også bruges.

    SvarSlet
  4. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  5. Hej Vivik
    Helt enig, har fået givet to af glassene væk og fået positiv response;-)
    Jeg har en kæmpe løvstikke, så det må jeg prøve til sommer, tak.
    kh Lone

    SvarSlet