torsdag den 25. august 2011

Læsehjørnet

Læsehjørnet er en læsegruppe jeg var med til at danne for 2 år siden. I mange år havde jeg lyst til at være med i en sådan, men fik aldrig taget kontakt til biblioteket eller selv annonceret efter medlemmer til sådan en. Heldigvis talte jeg med mit lokale bibliotek Hinnerup bibliotek, hvor jeg blev skrevet op og i løbet af få uger, var der flere kvinder der meldte sig og vi startede i september 2009. Nu mødes vi en gang om måneden en tirsdag formiddag i to timer og får læst al mulig litteratur både nyt og gammelt. Herligt. Vi er 8 kvinder og nu en lukket gruppe og jeg stortrives der. Alle er pensionister eller efterlønnere og jeg er den yngste og blev en gang kald "konfirmanden"! Her læser vi alle slags bøger, både de gamle danske klassikere og helt nye bøger - dog aldrig krimier, men dem læser jeg jo selv og i rigelige mængder. 

En af de nærmeste dage kommer der en side her på bloggen med hvilke bøger vi har læst og med henvisning af en omtale fra en hjemmeside. 

Månedens bog i læsehjørnet  se her til højre på bloggen eller klik på linket. 




Min mor er blevet inspireret til selv at lave en læsegruppe i Havnebyen på Sjællands Odde, som også er kommet godt i gang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar