onsdag den 8. juni 2011

Havens icebergsalat

Tænk at det er muligt selv at hente mad ude fra haven. Jeg har satte frø til icebergsalat og pluksalat og det nyder vi nu. Det bliver bla brugt til fyld i bagerens lækre langtidshævede flute og drys over kartoffel- og kyllingepizzaer. Fintklippet rosmarin er også skønt at hente i haven. Den første skoleagurk er lige hentet i drivhuset her til aften og vi nød alle tre en lækker bid.

Brombærrene længst væk og mellem de forreste stolper
er det starten til hindbærbeddet, det hele er ikke flyttet...

Jeg glæder mig til at der er mere at hente i haven, det næste må blive jordbær, der er et par stykker der efterhånden er godt røde... Der må komme en enorm høst af brombær i år og ingen blommer - fordi det blev fældet i søndags og jeg håber at der kommer et nyt blommetræ med tiden, når vi har fundet ud af resten af haven. 


3 kommentarer:

  1. Ej, hvor må de være dejligt at kunne gå ud og hente salaten ude i haven :-)

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet
  2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  3. Kære Birthe
    Ja og det er første år jeg har det i haven... anede ikke at det kunne være så dejligt. Man kan nu også have det i en kasse på altanen, hvis du skulle få lyst.
    kh Lone

    SvarSlet