lørdag den 7. januar 2012

Cubansk salsa

Tænk at denne dans er kommet til at betyde så meget for mig. André, min søde cubansk nu afdøde ven, ønskede at danse cubansk salsa med mig. I sommer var vi til en koncert på Train, hvor et berømt cubansk band spillede en skøn koncert og jeg prøvede at danse lidt med ham, men kunne jo ikke trinene, forsøgte dog lidt. 


Her tidligt i efteråret fik jeg taget hul på den cubanske salsa "El Palenque" hver søndag i Stakladen i Århus, arrangeret af Salsaclave. Hver søndag mødte jeg op og øvede dansen på begynderniveau og oplevede en masse timer fyldt med glæde, sjovt, stemning og skønne rytmer. Det var dengang desværre umuligt at komme på hold, da de var fyldt op! så jeg måtte nøjes med mine søndage i en slags paradis. Stemningen sad i kroppen resten af aftenen og de næste dage og af og til måtte jeg smile stille for mig selv over den store glæde, der var spredt rundt i min krop. Jeg har mødt så mange søde mennesker, både unge og gamle, mænd og kvinder, som alle er bidt af dans og mange var så sindssyg dygtige, at det er svært at se at de er vokset op lille Danmark... 


Her var der også mange unge mænd på gulvet og sikke de kunne bevæge sig! der har også været specielle aftener ved Zouk, Bachata mm bla i Rosenteateret, hvor mange mødte op for at lege, danse og øve sig på flere latinamerikanske danse. 


Her i år skal jeg lære at danse på to forskellige hold, det bliver bare så spændende og lækkert. Så der kommer spansk på programmet søndage og mandage. 


Cubansk  ordsprog: "Aqui el que baila, gana" , som betyder "Her vinder ham der danser" (disse kloge ord står på forsiden af Salsaclave's hjemmeside).





Ingen kommentarer:

Send en kommentar