fredag den 29. april 2016

Livet med dans

Det er dansens dag i dag. Det får mig til at tænke tilbage på mange skønne oplevelser de sidste 5 år, hvor jeg mere eller mindre tilfældigt kom igang med salsa sammen med Natalia.
Jeg har danset bachacha, zouk og de sidste år kizomba (skønt par Miguel og Susana), som passer godt til mig pt.

Jeg har igennem de sidste 10 år haft knæsmerter og endelig for 1 1/2 år siden fik jeg lavet en kikkertundersøgelse af knæet og fik fjernet en plica læs mere og fik fjernet et "ryatæppe" inde i knæet, hvor der skulle være glatte forhold. Plicaen har jeg ingen problemer med nu, men selve knæet er slidt op og jeg kan ikke danse mine skønne danse salsa, bachacha og zouk mere, da man danser nede i knæ, bøjer knæet med kropsvægt på, så kizomba er løsningen og skøn.

Der er heldigvis blevet flere og flere arrangementer med kizomba her i Århus og flere dygtige dansere har holdundervisning.
For mig betyder det lige nu:
Holdundervisning med Dee på Casa Carola mandage
Holdundervisning med Lene, Peter og Bent onsdage og
Dropin på Folkestedet onsdage (begynderundervisning fra kl. 19.30 - 20.30 til 20 kr med skiftende undervisere fra Århus) og dans til ca kl. 22.30
Ca en gang om måneden holder Dee fredags-kizomba på Casa Carola med mulighed for fællesspisning forinden og dans til kl 02. Læse mere

En god oversigt over hvad der foregår i Århus  http://kizomba-aarhus.dk

Mine kizombaplaner for det kommende år er:
Københavns kizomba festival til august
FIKI festival i Helsinki januar 2017
8. kizomba festival i Århus/Kolt marts 2017
Ginga festival i Hamburg marts 2017


Har netop været til Ginga festival i Hamburg:

En træt Lone (Ginga Festival 2016)

Ginga festival 2016

Gingafestival 2016



Ingen kommentarer:

Send en kommentar